Over SpiegelBeesten

Waarom zijn de ‘SpiegelBeesten’ zo effectief? Ze kunnen hun werk goed doen omdat ze een ijzersterk team vormen met Willien van Dam.

Zij is de geheime kracht achter het team van ervaren analisten uit de dierenwereld. Ze heeft een ‘beestachtig goed’ team geformeerd dat doordacht, effectief maar vooral ook lichtvoetig te werk gaat op basis van universele krachtbronnen. Zij kunnen hun werk goed doen omdat zij:

  • De stem verstaat en vertolkt van gevarieerde en voor bestuurders en leidinggevenden soms onverstaanbare doelgroepen. Zij boeit en vertolkt  jong tot oud, van bestuurders tot kwetsbare cliënten.
  • Het geheim verstaat van de lichtvoetigheid. Vrijwel iedereen kan van dieren houden, hun humeurigheid verdragen en door haar dierenpersonages bij zichzelf en de eigen waarden en drijfveren komen.
  • Expertise inzet die weerstand wegneemt en openheid brengt. Door haar theologische opleiding en ervaring met teams en cliëntenraden van not for profit organisaties rond medezeggenschap en klachtbemiddeling krijgt haar team vrijwel alle mensen zover dat zij zich uitspreken over wat hen bezielt. Doorvragen naar wat werkelijk betekenis voor mensen heeft, haalt weerstand weg en brengt openheid.
  • Van mensen houdt. Zij wil mensen graag helder laten zien wat voor hen echt is, los van een systeem en los van oordelen van anderen. Eigenheid en het avontuurlijke en mysterieuze dat daarbij hoort, fascineert haar.

Haar klanten geven aan haar te waarderen om: de combinatie van speelse lichtvoetigheid en serieuze diepgang.
Willien van Dam en haar SpiegelBeesten zijn beschikbaar voor bestuurders, managers of teamleiders die willen weten:

  • Wat patiënten, cliënten of medewerkers werkelijk willen.
  • Welke krachten er spelen in een team of organisatie.
  • Welke krachtbronnen inzetbaar zijn om weerstanden te overwinnen en mensen mee te krijgen in transitie of cultuuromslag.

Daarnaast worden de Spiegelbeesten ingezet voor cultuuraanbieders, leerkrachten en vormingswerkers die gedreven worden door de vraag:

  • Hoe geven we ons onderwijsprogramma aantrekkingskracht?
  • Hoe maken we thema’s voor kinderen te begrijpen zodat zij nieuwe ervaringen opdoen?
  • Hoe versterken we waarde(n)vol onderwijs?