De verhalenmand

En al die tijd zat er een kleine leeuwenwelp verstopt in een rieten mand. Wat kunnen kinderen bedenken om hem tevoorschijn te laten komen?

Willien van Dam komt met een heel verzameling poppen naar jouw school toe. Samen ontdekken we welke technieken er zijn en leren kinderen via kleine (spel)improvisaties hoe ze hun karakter tot leven brengen. Maar dan blijkt dat we al die tijd een verborgen gast hadden. Terwijl wij speelden, zat hij al die tijd in een rieten mand.

De kleine leeuw durft niet tevoorschijn te komen. Hij kent niemand en heeft zich verstopt. Wat kunnen kinderen bedenken om hem vertrouwen te geven? In de slotfase van de workshop gaan kinderen in groepjes een plan bedenken. De spelworkshop eindigt met vele kleine acts van kinderen. Een workshop over vertrouwen geven, inclusie en meedoen. Maar vooral ook een moment om eigen ervaringen uit te leven.

Verhalenmand

Wat gebeurt er als ik deze mand op jouw school, woonvorm of instelling neerzet? Welke verhalen komen er los? Deze werkvorm heeft twee opties: een aanbod voor klassen (gekoppeld aan spelworkshop) of een aanbod rondom belevingstheater.

Prijzen klassikale spelworkshop

Voor wie? Voor kinderen van groep 5, 6, 7 en 8 ?| Duur? 1,5 uur | Prijs? € 295,= per groep. Neem je twee workshops af? Dan bedraagt de prijs € 195, = per groep. Voor meerdere groepen kan er een projectprijs afgesproken worden. | Opmerking: Voor basisscholen uit Zwolle is deze workshop ook beschikbaar via Stadkamer Zwolle.

Prijzen belevingstheater

Zoek je meer een individuele vorm? In dat geval kom ik met vijf mooie karakters bij jou op school of instelling.  Deze vorm is geschikt bij b.v. kinderen met een beperking. We geven zo individuele aandacht en verleiden kinderen tot spel. Indicatieprijs is € 75,= per uur.

Reacties

‘Ik ben echt verbaasd hoe enthousiast kinderen meedoen. Zélfs de kinderen waar ik het niet van verwacht had!’  Leerkracht groep 6

”Ik hoorde – voorafgaand aan een spelworkshop – een jongen van 11 jaar tegen z’n vrienden zeggen dat hij ‘echt niet met poppen ging spelen’. Meteen na aanvang van de workshop zette hij een vogel op z’n schouder, die hij niet meer wegzette. Hij ging volledig op in een zelfverzonnen dialoog met de vogel’.  – Hilde Scholten – theaterprogrammeur.